Forside    Kirkevekst    Data    Lydteknikk    Stikkordliste    Om Meg    Gjestebok    UK.gif


Gud

Stikkordlisten


1. Bryt med tradisjonalismen

Det er forskjel på tradisjoner og tradisjonalisme. Tradisjoner kan være gode å ha, det sier noe om hva folk kan forvente og hvilke forventinger de kan få tilfredsstilt. Men når tradisjonene er til for tradisjonens skyld, og når man begynner å snakke om å vedlikeholde tradisjonene, kan man fort havne i en usunt forhold til tradisjonene.


2. Den sunne Gudsfrykt

Vanligvis blir ikke Gudfryktighet regnet med til noen av de ulike nådegavelistene, men allikevel er gudfryktighet noe som Den Hellige Ånd gir oss som en gave.


3. Finn kallet ditt

Å forstå hvordan Gud kommuniserer med oss, er en vitkig forutsetning for å forstå hvordan han kaller oss til et meningsfylt liv.


4. Forkynne og helbrede

Jeg gjorde en gang en tematisk studie i evangeliene for å se hvordan forfatterne der brukte ordet "evangeliet".


5. Gud satte i menigheten...

To av nådegavelistene (1. Kor 12,28 og Ef 4,11) i Det Nye Testamentet begynner med ordene "Gud satte i / gav til menigheten". Jeg vil her gå igjennom nådegavelisten i 1. Kor 12,28, og bruke denne listen som en sjekkliste for hva som fungerer i menigheten i dag.


6. Guds visjon for Guds rike

Det er viktig å få tak i Guds visjon for hva en menighet er. For det er Gud som skal bygge Sin kirke, og vi er Hans venner. Det er ikke vi som skal bygge Hans kirke. Men Gud vil åpenbare for oss hvordan han vil ha sin kirke.


7. Helliggjørelse og karakterbygging


8. Hvordan bli født på ny

Innledningsvis belyses det hva denne troen er gjennom brevene til Peter, Jakob (Jesu kjødelige bror) og Evangeliet etter Johannes. De belyser den sanne troen. Eller om du vil; troen på det vi tror på.


9. Hvordan kan jeg oppleve intimitet med Gud

Å få oppleve nærhet med Gud er vel noe av det beste som finnes.


10. Martha Lucia

Martha Lucia er en salvet vekter-profet med et apostolisk kall til å legget et fundament av bønn og Guds ord i hjertet til Guds folk.


11. Profeter, profetisk tjeneste og profetisk nådegave

I Norge mangler vi mye innsikt og kompetanse på hvordan Gud vil bruke den profetiske gaven i dagens samfunn. Grunnen til dette er at vi har problemer med å anerkjenne profet embetet slik Gud ønsker å bruke det. Det er nok først og fremst yrkesstolte fagteologer som er en største kjeppen i hjulet for å utvikle en sunn profetisk tjeneste i landet vårt.


12. Salvelsen

I gamle testamentet finer vi at Gud ba Moses om å salve prestene og sette dem inn i tjenesten. Denne ytre salvelses sermonien var et ytre synlig tegn på den indre åndelige salvelsen som Den Hellige Ånd ville gjøre. Dette er en guddommelig utrustning og medvirkning i tjenesten.


13. Strategier for evangelisering på Internett

Internett er blitt et viktig redskap for kommunikasjon mellom mennesker. Det er derfor viktig å forstå hvordan vi kan bruke dette redskapet til å fremme Guds Rike.


14. Ta ikke imot Guds nåde forgjeves

Min første respons, da jeg leste dette bibelverset, var at her står det jo at vi blir format til å ikke ta imot Guds nåde forgjeves, altså er det mulig å ta imot Guds nåde forgjeves.


15. Vekst i 6 dimensjoner

Når man jobber med menighetsutvikling er det 6 områder hvor man kan forvente vekst.


16. Å utruste de hellige

Det har vert et viktig fokusskifte innen den ny-apostoliske reformasjonen de siste årene. Tidlegere har fokuset vert på å forstå den profetiske og apostoliske tjenesten som Gud gjennoppretter i menighetene i vår tid.


Google search:
Jan Einar Visnes
Internett/Google
Sponsorer: